Grad

Od siledžije do gradonačelnika koji brine o građanima

20-05-2020 18:04

SLOBODNA SUBOTICA ISTRAŽUJE

Ima li promena odnosa redakcije tabloida “Kurir” prema gradonačelniku dr Bogdanu Labanu veze sa milion sto hiljada dinara, koliko je ove godine iz subotičke kase izdvojeno preduzećima u vlasništvu izdavača pomenutog tabloida?

Tim Slobodne Subotice

Oni koji prate srpsku javnu scenu i medije, uključujući i pisanje tabloida, lako su mogli da uoče naglu promenu stava redakcije “Kurira” prema subotičkom gradonačelniku dr Bogdanu Labanu.

Laban je na stranicama pomenutog tabloida prevalio trgogodišnji put od siledžije do subotičke Majke Tereze. U to svako može da se uveri čak i letimičnim uvidom u naslove koje je “Kurir objavljivao.

 

Tabloid “Kurir”, leto 2017. i 2018. godine

“SRAMNO! SILEDŽIJA NA SLOBODI, ŽRTVI KRIVIČNA PRIJAVA: Posle užasnih uvreda Labana, policija privela profesora Polovinu! EVO KAKO SE NASILNIK IZ SUBOTICE BRANI!”

“NAPREDNJAK VAN ZAKONA: Laban pretio, žrtva u zatvoru!”

“Gradonačelnik Subotice i funkcioner SNS uputio UŽASNE pretnje profesoru, a onda su počeli ŠAMARI! (UZNEMIRUJUĆI SNIMAK)”

“Imovina vredna 4,5 miliona, a plata manja od 1.000 evra: Da li je Bogdan Laban NAJBOGATIJI GRADONAČELNIK U SRBIJI?”

 

Tabloid “Kurir”, proleće 2020. godine

“GRADONAČELNIК LABAN: BRINEMO O GRAĐANIMA, I U ZDRAVSTVENOM I EКONOMSКOM SMISLU”

“Gradonačelnik Laban: Briga o našim najstarijima je i dalje primarna, jer su oni najranjiviji”

“Gradonačelnik Subotice Bogdan Laban: Završićemo i one projekte koji su započeti još pre 30 godina”

 

Da li uzrok nagle promene tretmana Labana u “Kuriru” leži u činjenici da je iz subotičke gradske kase ove godine firmama u vlasništvu izdavača “Kurira” izdvojeno čak milion sto hiljada dinara?

Podsetimo, gradonačelnik Laban je ovogodišnjim rešenjem o raspodeli gradskog novca namenjenog medijima, u ukupnom iznosu od 39.366.000 dinara, Adrija medija grupi i Adrija medija magazinima, firmama u vlasništvu izdavača "Kurira", dodelio pola miliona, odnosno 600.000 dinara.

– Mislim da ne postoji nimalo sumnje da je po sredi nezvanična nagodba. Labanu je, nakon što je sa gorilama napao Vladimira Polovinu 2017. godine, postalo jasno da na stranicama tabloida ne uživa Vučićevu zaštitu. Zato se odmah nakon toga dosetio kako da otkupi vlastiti medijski imunitet. Ne zaboravite da je ove godine Subotica izdvojila i 600.000 dinara za finansiranje tabloida “Alo” koji je takođe više nego otvoreno pisao o Labanu. Na žalost, slično je i sa ostalim medijima, čak i sa RTS-om koji pretenduje da bude javni servis, а medijski tercuje Labanu izveštavajući o medu i mleku u Subotici i prećutkujući važne činjenice – kaže Nemanja Šarčević, predsednik Udruženja građana “Slobodan grad”.

Šarčević podseća da su se u međuvremenu na udaru tabloida našli Labanovi politički protivnici i neistomišljenici.

– Odjednom je zaboravljeno čupanje grkljana. Šamaranja se više niko ne seća. Tabloidi odjednom kreću u poteru, ali protiv Labanovih neistomišljenika. Na meti su im naše udruženje i Slobodna Subotica. Tabloidi su preneli laž Labanovih ljudi da nas finansira hrvatsko-albanska mafija. Potom, da smo u službi Nasera Orića. Sve to bez trunke dokaza, spajanjem nespojivog. Naši ljudi trpe najgore moguće napade sa one strane primerenog i civilizovanog ponašanja. Crta im se meta na čelu. Na koncu, tabloidi objavljuju i izmišljotinu notornog Labanovog bota da su u buregdžinici “Spartak” naoružani albanski separatisti priredili pir. Skoro niko od njih nije objavio demanti i činjenicu da u “Spartaku” nije bilo okupljanja naoružanih Albanaca. Objavljeni snimak je načinjen na momačkoj večeri u jednom od albanskih restorana u Tetovu. Na snimku se čuju svadbene pesme o mladoj koja odlazi u tuđu kuću, a ne pesme o Kosovu kojima se vređa Srbija. Sproveli smo čitavu istragu, utvrdili sve neophodne činjenice, ali to tabloide više nije zanimalo. Ni njih, ni policiju, ni tužilaštvo. Laban je za tabloide preko noći postao dobar momak. Šta je zasijalo na nebu te noći?

Šarčević posebno ukazuje da je sastav komisije koja je razmatrala prispele prijave na konkurs za dodelu novca medijima blago rečeno – skandalozan.

– Sastav komisije omogućio je da dodelu sredstava zapravo u potpunosti kontroliše Bogdan Laban. To su predstavnici nereprezentativnih novinarskih i medijskih udruženja. Ta stvar u Subotici mora da se promeni što pre – poručuje Šarčević.

Irena Petrović, iz službe za odnose sa javnošću Adrija medija grupe, za Slobodnu Suboticu je izjavila da uređivačka politika “Kurira” nema veze sa projektima.

– Adrija medija grupa i Adrija medija magazini u portfoliju imaju jedanaest štampanih i četrnaest digitalnih izdanja i predstavljaju najveću medijsku kuću u Srbiji, te da , kao i ostale medijske kuće, redovno i regularno konkurišu za sredstva namenjena sufinansiranju medijskih sadržaja.

Činimo to uvek kada procenimo da ispunjavamo uslove i da, svojim uključivanjem, možemo da pružimo doprinos. Naša obaveza je da profesionalno i odgovorno realizujemo projekte i da, po realizaciji, dostavimo izveštaje sa svim detaljima u vezi sa objavama. Kompletan proces je potpuno transparentan i lako proverljiv.

Mi smo i 2018. i 2019. godine aplicirali za sredstva na konkursima Grada Subotice I, prvi put ove godine, naša dva medijska brenda su dobila projekat: Espreso, jedan od najčitanijih portala, projekat “Subotica - novi investicioni aranžmani” i renomirani magazin “Nešnel džiografik” za projekat “Turizam u Subotici”.

Sadržaj koji navodite, vezano za “Kurir” datira iz 2017. godine i predstavlja izveštavanje o događajima koji su pre tri godine bili aktuelni. Uređivačka politika “Kurira”, ili bilo kog našeg medija, nema veze sa projektima i ne prilagođava se konkursima ni na koji način. Zato i jesmo najčitaniji portal i jedna od najčitnijih dnevnih novina u Srbiji – kaže Irena Petrović.

Urednik Slobodne Subotice Branko M. Žujović skreće pažnju na činjenicu da je “Kurir” svojevremeno objavio snimak iz 2011. godine, na kojem Laban negativno govori o Vučiću i SNS-u, pod naslovom “Siledžija je poznati stranački preletač”.

– U nastavku je pisalo da je bivši član DSS-a Laban sada odan Vučiću, a evo pogledajte kako ga je napadao dok je bio funkcioner DSS-a... Danas je lako utvrditi da je najava tog snimka na sajtu “Kurira” vidljiva, ali je sam snimak nedostupan. Nedavno je izbrisan. Sve te činjenice navode nas na zaključak da je više nego opravdano sumnjati, odnosno pretpostaviti mogućnost da je novcem Subotičana kupljena naklonost jednog tabloida, pre nego da nije – kaže Žujović.

On podseća i da se tabloidi horski više ne interesuju za Labanovu imovinu u Crnoj Gori, čija je vrednost procenjena na više miliona evra. Žujović kaže da je Laban i u vreme kada su tabloidi pisali o njegovom napadu na Polovinu i ulaganjima u turistički kompleks bio gradonačelnik sa istovetnim obavezama i sličnim izjavama kao što ih daje danas, s tim što te izjave sada prenose.

– Tabloidi su medijski bičevi vlasti. Bičuju se politički protivnici, ali i oni koje vlast u svojim redovima želi da disciplinuje ili opomene na to šta bi sve moglo da im se desi. Zato sada imamo situaciju kakvu imamo. Na primer, izveštaja o Labanovoj imovini u 2019. godini još uvek nema na sajtu Agencije za borbu protiv korupcije, iako je jun 2020. na pragu. Štaviše, nijedan tabloid se nije bavio tom neprijatnom činjenicom. Niko od njih nije se bavio ni nedozvoljenim pokušajem preinačenja dokumentacije za izgradnju palićke kanalizacije, niti fiktivnim radnim mestom političkog analitičara Branka Raduna u subotičkoj bolnici. Bilo je još barem deset sličnih tema. Naprotiv, tabloidi su počeli tokom prošle godine horski da prenose ciljane laži botova o Slobodnoj Subotici i nepostojećim divljanjima albanskih separatista u našem gradu – kaže Žujović.